Средњошколски центар Рудо


                У ЈУ Средњошколском центру Рудо укупно има 40 запослених, од тога 33 у настави. Сви предмети су стучно заступљени. Можемо се похвалити подмлађеним наставним кадром. Наставници су организовани у три актива: друштвено-језички, стручно-теоријски и актив практичне наставе.  Сви наставници се редовно стручно усавршавају, похађају семинаре, проширују своје компетенције... тако да успјешно одговарају свим захтјевима савремене, модуларне наставе.
              Настава се одвија у једној смјени, у просторијама СШЦ (око 5.000 м2) теоретски дио и у школској радионици ( око 400 м2), практична настава. У школској згради рад је организован у кабинетима који су солидно опремљени и у складу са захтјевима модерне наставе, а школска радионица је опремљена машинама и алатима потребним за практичну обуку ученика из стручних предмета.
             Школа у власништву има и путнички аутомобил, технички прилагођен за извођење практичне наставе за обуку ученика који се оспособљавају за занимање возач моторних возила.
             2009. године, наша школа се укључила у пројекат Индекс инклузивности, подржан од стране ОСЦЕ-а. Тим пројектом сви релевантни фактори за живот и рад школе ( ученици, запослени, родитељи, локална заједница...) су имали прилику анализирати наш рад и изнијети своје примједбе, похвале, сугестије и препоруке. Заједничком анализом  снага, слабости и ресурса дефинисали смо:
1. Мисију наше школе:  Ми смо школа у којој наставници, сталним професионалним усавршавањем и савременим приступом настави, код ученика развијају одговорност, свестраност и хуманост, ради успјешног укључивања у токове савременог друштва.
2. Визију наше школе: Желимо, можемо и хоћемо да постанемо савремена, успјешна и привлачна школа, како за ученике, тако и за њихове родитеље, и отворена за сарадњу са локалном заједницом. Желимо бити инклузивна школа у инклузивној заједници!
               Резултат рада Развојног тима школе је Школски  развојни  план  2009/14. који се сваке године анализира и ажурира, како би се ускладиле потребе и могућности његове реализације. Школски развојни тим одредио је развојне приоритете, циљеве, активности, временски оквир, носиоце активности, потребна средства за реализацију... за период 2009/14:
Развојни приоритети су:
1.  Оспособљавање школског простора за рад и учење, чији је циљ довођење школског простора у стање оптималних услова за боравак, рад и учење (подизањем микроклиматских услова за рад на виши ниво, задовољењем естетских и хигијенских услова и побољшањем енергетске ефикасности).
2.  Модернизација учила , чији је циљ побољшање квалитета наставе и оспособљавање ученика за самосталан и креативан рад и практичну примјену знања (усмјеравањем, стимулисањем и праћењем рада ученика, примјеном савремених метода рада са акцентом на исходе).
3.  Професионални развој наставника., чији је циљ подизање нивоа компетенција наставника (информатичким оспособљавањем наставника, обукама за извођење модуларне и интерактивне наставе,  за креирање инклузивне атмосфере у школи, за подизање нивоа демократије и толеранције у учионици, за школу без насиља).
              Данас, 2014. године можемо се похвалити да смо већину планираних активности успјешно привели крају, захваљујући ангажману менаџмента школе, писању пројеката, подршци локалне заједнице , Министарства и разних донатора, али и да развој школе схватамо као стални задатак и императив који и кроз образовну, али и васпитну компоненту треба да  истиче по квалитету и добре  професоре  и добре  ученике , којима поред знања желимо изградити и другарски и хуман однос према другима, позитиван и конструктивистички животни став и однос према раду.